Escape roomy w Standardach dla Młodzieży i Edukacji Specjalnej

Escape roomy znane również jako gry ucieczki są fajne, przygodowe i wymagające gry, gdzie zespół graczy wspólnie poprzez odkrywanie wskazówek, rozwiązywanie zagadek i wykonywanie zadań, starają się osiągnąć swój cel, który jest "ucieczka, "gamification" został bardzo udany rozwój w edukacji. Z tego powodu, obecnie, coraz więcej działań edukacyjnych obejmują ten rodzaj gry w standardowej lub specjalnej edukacji dla wszystkich grup wiekowych. A to dlatego, że pokoje ucieczki mogą uczyć cennych umiejętności życiowych, które są bardzo stosowane do an.

Młodzież

Escape roomy wspierają wszystkie te cechy, które są cenne w życiu społecznym człowieka, takie jak praca zespołowa, krytyczne myślenie, uwaga, rozwiązywanie problemów, zarządzanie czasem, współpraca, koncentracja pod presją oraz szacunek dla cech i sposobu myślenia innych osób. W porównaniu z tradycyjnym wykładem, podejście escape roomu do "aktywnego uczenia się" może wzbudzić zainteresowanie klasy, a przez zakres, może zapewnić dalsze zaangażowanie poza grą escape.

Co więcej, mogą one być naprawdę skuteczne, ponieważ można je dostosować do każdego przedmiotu i każdej grupy docelowej. Na przykład, osoby z trudnościami w nauce lubią więcej akcji niż teorii. Gra typu escape game to świetny sposób na wykorzystanie ich entuzjazmu, a jednocześnie na wzmocnienie wyników nauczania i podniesienie ich umiejętności.

Pedagogika specjalna jest nauką, która dostosowuje procedury i treści nauczania do potrzeb i specyfiki każdego ucznia rozwiązującego problemy i ta sama idea przyświeca tworzeniu edukacyjnych escape roomów. Fabuła, zadania, trudność i cel mogą być dostosowane do potrzeb kursu, ucznia i celu wychowawcy.

W rezultacie wszyscy uczniowie mogą poczuć się niepodzielną częścią gry, a jednocześnie rozwijają umiejętności interpersonalne i komunikacyjne, jak również zdolność myślenia i obserwacji oraz poczucie przestrzeni.

W kontekście escape roomów, obecnie w iED realizujemy projekt Erasmus+, który nazywa się "ER-SE: Escape Rooms for Social Entrepreneurship; re-defining the entrepreneurial ramifications of gamification in youth-oriented activities".

Kategorie: Fundusze europejskie,